Saturday, February 16, 2013

SUNGAI GABAI 2.0

Sehari selepas kita orang habis paper final...paper marketing, kita orang sekumpulan merancang untuk berkelah..yelah sebelum masing2 balik ke kampung halaman masing-masing.


muka happy masing2 habis paper..

my lucky table!
Lagipun nilah masanya untuk release semua beban2 fikiran yang berserabut dalam otak ni. Satu sem yang sangat hectic!!..ok lah..pada mulanya mcm rancangan si Pahmi nak ajak ke Tioman..piha kalau ramai perempuan yang nak ikut sebenarnya nak juga join!..dia orang kata Tioman seronok...tapi disebabkan tak ada siapa yang nak join..maka terlintas lah pula dekat fikiran ni nak buat makan2 dekat sungai/pantai/air terjun yang terdekat..


satu-satunya kumbang yang ikut kami ke Tesco..berbelanja persiapan


jujur piha kata..suasana dekat sini best..tapi KEADAAN tak best..kawasan puncak air terjun ni kotor banding dengan dekat bawah..macam RM1 tu tak berbaloi dengan keadaan dekat sini sebenarnya..

Unsenonohrable lah isa..-_-'

Macam semester lepas2..kita orang share duit...divide sama rata then masak dan makan sama2 sambil chilling together..=')..OK LAH!..fikir punya fikir..kita pergi ajalah ke Sungai Gabai untuk sekali lagi..TAPI kali ni bukan dekat tempat yang sama..tapi naik atas lagi..means dekat puncak!!


FINE..fine..fine..piha dengan maria masak sama2..maria tidur rumah piha..malam tu kami rewang, potong bawang, basuh ayam..bla..bla..bla...dan tengok Maharaja Lawak Mega sambil bercerita tentang perihal peribadi bersama. Memang piha akui, agak senang juga piha nak berkongsi cerita dengan kakak maria ni...sebab dia sangat matang...=')..thanks maria..love u fillah..


Ok...paginya azim ambil kami berdua..btw sorry sangat azim..we're late!!..HAHA..sorry laa...sebab azimdatang kita orang belum mandi lagi kisahnya..masuk barang2 semua dalam kereta azim then kami bersiap kemudian pick up bella dekat kolej..



Kami berumpul dekat KFC, Seksyen 7..pergi konvoi 2 kereta which is kereta fie dengan kereta azim..dalam hati sebenarnya nak juga ke Sungai Congkak..memandangkan pahmi kata kena bayar dah macam dekat Air Terjun Kota Tinggi, jadi kami teruskan hasrat ke Sungai Gabai aje lah..


OK..nak cerita tentang sesampainya kami dekat sana ehh...kami park kereta dan keluarkan lah semua makanan2 yang di bekalkan daripada rumah..OK FINE..sangkaan piha meleset ye..bila...

PIHA INGATKAN NAIK KE PUNCAK TU NAIK KERETA!!..TAPI NAIK KAKI!!..DAH LAH TU..DENGAN BAWA MAKANAN BAGAI..BERAT..-_-'...PLUS!..PUNCAKNYA BUKAN RENDAH MCM DEKAT KOTA TINGGI...NI DAH LAH TINGGI!!..CURAM!!..TANGGA LEBAR2..OKBAI..


dengan mengah2 kami naik lah juga..as usual..piha paling belakang sekali..HAHA..yelah...fine..fine..


sampai puncak terus penat gila!..semput gila!..nak pengsannnnn gila!..pfft...nak tak nak kena harung juga naik sampai atas...


Terus!..terjun dalam air terjun..tapi lagi best yang dekat puncak lah compared dengan dekat bawah..=')...semua orang mandi kecuali maria aje..


Tapi ada satu kejadian..yang piha rasa sadis juga lah waktu tu..kasihan dekat maria...dia masa tu jadi fotografer..dia pegang CANON emi dengan dia punya sendiri..piha, fie dengan ifwath time tu yang tengah mandi dekat bahagian atas..terkejut sebab dengar orang menjerit..sangkaan kami ingatkan ada beruk/ binatang yang ganggu..tapi rupanya si maria jatuh dalam air terjun dengan kamera2 sekali..

Kita orang pun lantas naik..lepas tgk semua kawan2 naik ke balai..diorang sibuk2 keringkan kamera...maria time balik tu terus ke center hantar servis kameranya..='(











f/n : Diharap kebersihan dekat air terjun sungai gabai ni dipertingkat untuk pengunjung yang berkunjung disini terutama sekali sebagai cerminan pelancong asing.

Pictures credited to adik bella!


1 comment:

  1. love u too adek sayang :)
    alhamdulillah, kamera da sihat..
    aritu sbenanye aku nk anta centre. tp tak smpat sbb mak abah, akak n abg ipar dah smpai utk amek blk kg. so, aku bukak je sume komponen kamera tu. kira macam jemur la. dlm masa seminggu aku tggalkan cmtu. aku pasang balik suma komponennya, bila aku try cpture gamba elok je dua2 camera tu. hihi. harap semester baru akan dtg ni lbh mmbuatkan kita lbh tabah, matang dan mnjadi pyuluh kpd mase dpn. rsaunya aku ni tntang kerjaya. insyaallah ade rezeki utk kita semua. amin :)

    ReplyDelete