Saturday, February 16, 2013

MAMA MOVIE & LAGI BEST STEAMBOAT


Rancang cuma nak makan ice cream!!..yes!!..itu initial plan!!....tapi mcm lagi best kalau tambah tengok wayang dengan makan steamboat rite??...

Hew3...ummu mesej, tanya piha free tak...dan kebetulan piha memang free,tak da nak buat apa sangat hari tu lantas bersetuju..seperti biasa ke Jusco Tebrau City,Johor Bahru.,.gather dengan kawan2 lain...ada alyn, ummu, suhada dan atikah rahmat yang masing2 balik bercuti dekat kampung. Ini ajelah masanya untuk kami luangkan masa sama2 selain gathering untuk hari raya setiap tahun. WAJIB!

Kalau keluar pun..memang ini ajelah gengnya....selain dengan fatin dan dila..=')..kalau dulu keluar..masa sekolah rendah, menengah dulu..balik Kompleks Pusat Bandar, Pasir Gudang..yelah..student life tak ada lesen kenderaan....dah besar sikit ni...haaa...sikit je besarnya...masing2 dah ada lesen kereta kita ke jauh sikit..


credit : google
Ok..semalam kami tengok wayang..tapi sebenarnya dekat panggung tu tak banyak cerita yang released yang best...tapi at last kami decide untuk tengok cerita MAMA directed by Guillermo Del Toro. Pada piha jalan cerita tu tak lah best sangat..sebab jalan cerita dia banyak elemen suspen aje..tapi boleh lah nak layan..sebab tak ada cerita. 2013 ni rasanya mcm tak banyak movie yang best aje yang akan di release..

Lepas layan movie..terus direct ke LAGI BEST STEAMBOAT&BBQ!!..huhu..mula2 rancangnya nak makan dekat RAWA STEAMBOAT. Famous juga tempatnya kalau dekat area JB ni Dia ala2 macam style SEOUL BBQ..bayar untuk satu kepala..makan sampai kenyang. Tapi malangnya semalam tak ada rezeki dekat rawa tu kita orang makan dekat Lagi Best. Sesuai dengan nama LAGI BEST. So memang best lah makanan dekat situ!!..



Bayar hanya RM19.50 ( dewasa ), RM10.00( OKU / warga emas) kita boleh makan sepuasnya..tapi dengan syarat jangan membazir!..yelah..kan biasanya kalau nampak banyak sangat makanan, masing2 jadi rambang mata...jadi sesiapa makan tak habis RM5.00 akan dikenakan untuk setiap 100 gram. So, ambil lah sikit2 dulu..kalau tak cukup baru tambah..


Pada piha..makanan dekat situ semua best...tapi ice cream kurang sikit..sebab tak banyak pilihan..

Ini direction untuk yang bercadang nak makan steamboat best dekat area JB :



Lebuhraya Pair Gudang, exit dekat jalan menuju ke Hospital Sultan Ismail.Kemudian jalan terus menuju jalan Kota Tinggi. Tak jauh daripada Jusco Tebrau City, sebelah kiri ada signboard belok ke Taman Gaya. Kemudian masuk ke Taman gaya akan nampak deretan kedai. Dekat kawasan situ bahagian corner lot adalah kedainya.



Kawan dari kecil ni semua...satu kelas, satu kumpulan..kalau jalan kaki balik sekolah/tertinggal bas pak jang/ tusyen atau apa mesti kami bersama..=')

Semoga ukhwah yang terjalin akan berkekalan!..

No comments:

Post a Comment