Friday, February 15, 2013

BERLEGAR-LEGAR DI LEGARAN SEGGET

Girls day out???..dating??..ahh apa saja yang sesuai..

Lama tak berjalan-jalan naik bas awam, sekali sekala naik..penat lain macam pula rasa. 
Hari yang agak buruk agak menghadkan perjalanan kami. Lepas teman fatin untuk satu urusan dekat Jalan Trus..



Jalan straight..
 sepatutnya selepas itu kami nak ke Kiosk Pelancongan Johor yang terletak dekat Laman Tun Sri Lanang untuk mendapatkan t-shirt Johor Bahru Geographic terpaksa di batalkan dan kami terus ke Galleria@Kotaraya. Ingat lepas dah teduh hujan nak pergi balik ke kiosk. Rancang sepetutnya macam tu lah..jadi..sementara tunggu fatin..snap lah afew gambar nak menunjukkan betapa sibuknya bandaraya JB ni...huwa..huwa..



Jalan yang sentiasa sibuk....kawasan ni ala2 "little India"..banyak sari lawa2...kita pula yang rambang mata...haish!


nahh....JMF on the road..
Dahulunya ialah Plaza Kotaraya kini sudah berwajah baru dan telah di jenamakan semula menjadi Galleria@Kotaraya. Bangunan ni dah di buka sejak pertengahan bulan Julai lalu. Masa kami masuk ke dalam Galleria @Kotaraya tu masih belum ada satu kedai pun yang buka, yang ada hanyalah booth2 kecil saja di dalamnya. Tak lama lagi Muzika @ Galleria akan di adakan. Jadi banyak SALE yang di adakan setinggi 70%. Bagi sesiapa yang nak shopping raya tu boleh lah. Piha pun ada lah grab 2 helai tudung bawal. lain yang nak di cari lain pula yang di beli..haihh...



Inilah dia Galleria@Kotaraya..masih lagi dalam renovation..tak fully siap lagi...
Dah ada dekat tengah bandar tu..tak sah lah kalau tak pergi City Square untuk wayang!!. CS pun banyak yang tengah di renovate, dengan nak tambah panggung wayang lah, renovate butik- butik..haih..buntu tak tahu nak ajlan mana dalam CS tu..



Jadi..The Amazing Spiderman menjadi pilihan!. Overall cerita tu memang superb!!...9/10..tapi ending dia sedih dan cerita tu mesti ada sambungan lepas ni..tak sabar nak tunggu!!...pheww...lepas ni target cerita STEP UP REVOLUTION & THE DARK KNIGHT RISES.Apa yang penting dalam cerita Spiderman tu..sebab heronya...^_^..homaii..

Kami makan di SEOUL GARDEN...


sumber : Google
ala2 makan steamboat..bayar untuk student price then makan lah sampai kenyang. Apa yang menarik untuk kami berdua ialah daging black pepper nya...dan ber scoop2 ice cream..yeah!!..to %$# the diet!



Comot sangat meja kita orang..-_-


Squid, Lala, Meat..


My bestie!!


Dah puas pusing2 dalam CS dah grab 1 handbag pun...kami ke Legaran Segget..Masa tu lebih kurang jam 6.30petang, banyak gerai-gerai bazar yang baru buka..semua peniaga pun sibuk siapkan jualan masing- masing...


Legaran Segget...lepas hujan..


Ok..masa piha dengar uncle ni tiup alat muzik yang macam seruling ni..takut2 kalau ada ular  muncul tiba- tiba..tapi syukur..tak ada,...phew~


JOHOR BAHRU bandar selamat...


sempat pergi dekat signboard aje..-_-'


AUR JB


Panggung India..
Sekali lah berjalan kononnya nak ke KIOSK PELANCONGAN..again.,.bukan rezeki sebab kiosk dah tutup..so kesimpulannya, beli tshirt tu melalui pos ajelah gamaknya.

Kami berdua balik semula ke Masai sebaik sahaja selepas solat Maghrib dan selamat tiba di rumah jam 9.00malam..

Alhamdulillah~



No comments:

Post a Comment