Saturday, January 15, 2011

ASSIGNMENT PERTAMA

Sekejap saja rasanya masa berlalu, diam tak diam piha sudah pun berada di Shah Alam selama 2 minggu, dan ada sedikit perkara yang piha sedang belajar. Piha juga mempunyai kekangan masa untuk menulis blog, malah punya masa untuk mengupdate status di Facebook kerana sekarang piha sudah pun punyai komitmen terhadap assignment dan kerja yang lain. Kehidupan sebagai seorang pelajar sekolah, diploma dah ijazah sangatlah berbeza.

Kalau zaman sekolah dulu, hanya buat kerja sekolah, kalau tak siap boleh tiru kawan semasa di dataran kejat. Sebagai singkatan, kalau tak siap kerja boleh lah meniru. Namun, ketika masuk di alam diploma, diri menjadi sedikit matang, kita buat kerja sendiri dan berbincang. Sangat beruntung bila buat kerja dengan rakan serumah, sekelas, dan sebaris tempat duduk. Assignment dan nota tersedia oleh pensyarah, kita cuma revise kembali dan mengulangkaji nya menjelang peperiksaan. Tetapi!..itu semua tidak sama dengan gelaran kepada pelajar ijazah. Ini kerana segala kerja, ulangkaji pelajaran harus di buat secara sendirian, melainkan kita memang ingin belajar sevara berkumpulan. Macam piha pula, dalam bilik piha, cuma piha seorang sahaja pelajar dari komunikasi dan media dan selebihnya adalah pelajar sains. Memang piha akui, agak berat sedikit bagi piha untuk belajar, memandangkan rakan sekelas piha bukanlah dari rakan sebilik. Tetapi, itulah mungkin di namakan sebagai survive menjadi seorang pelajar.

Perlu bangun dan membuat ulangkaji untuk subjek yang akan di pelajari dan sebagainya. Membuat rujukan sendiri dan membuat pendapat sendiri. Dengan izin ALLAH, piha memohon perkenan untuk melancarkan segala kerja yang piha lakukan...

Assignment pertama untuk subjek Psychology sudah pun di laksanakan, banyak perkara harus di selesaikan. Rancangan untuk balik pulang ke kampung sempena tahun baru cina terpaksa di batalkan kerana piha perlu menyertai perkhemahan di Negeri Sembilan untuk 2 hari.

p/s : Well Done!

3 comments:

  1. hye supiha,
    dah ada asgmnt ker?? siannyer..
    tkper, tu perkara biasa di kampus.. hehe

    ReplyDelete
  2. Morning! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
    Heyy btw lawa blog and happy blogging! And happy new year 2011 too! Sempat lagi kan? :)


    Psst! : Bloggis Comel Buat Perkara Tak Patut Jangan Tiru!

    Psst : Lelaki Bersuara Emas Jadi MrBean!

    ReplyDelete
  3. QARAMI :

    haha..kita kan sekelas..kalau piha ada assignment..tentu kamu juga..hihihi=)LOL

    MJR SWIFT :

    morning..maaf lama tak balas...tak cukup masa=)..okehh..salam tahun baru 2011..piha follow awak balik..

    thanks jenguk blog sekangkang kera ni

    ReplyDelete